Repertori amb piano sol

Repertori amb piano sol

Aquestes són les peces de piano (o bé piano elèctric o sintetitzador) que he anat interpretant en concerts de les sèries TECLES, POLÍMNIA i COL·LABORACIONS. Tenint en compte que algunes peces es poden fer amb piano o orgue, he seguit el criteri d’incloure-les una sola vegada, en principi amb l’instrument per al qual foren escrites.

Piano (i/o piano electric) sol:

FRANÇOIS COUPERIN (1668-1733): Les Baricades Mistérieuses (Pièces de Clavecin, 6ème ordre)
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Das wohltemperierte Clavier I, Preludis nr. XVI BWV & nr. 861 & XXI BWV 866
 JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Praeludium de la Partita 1 BWV 825
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Sinfonia & Rondeaux de la Partita 2 BWV 826
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Ouverture de la Partita 4 BWV 828
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Toccata de la Partita 6 BWV 830
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Menuet BWV Anh. 116 (del  “Notenbüchlein für Anna Magdalena Bach”)
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Fuga I a 4 voci (de “Die Kunst der Fuge” BWV 1080)
JOSEPH HAYDN (1732-1809): MUSICA INSTRUMENTALE SOPRA LE ULTIME PAROLE DEL NOSTRO REDENTORE IN CROCE. Sette Sonate con un’Introduzione ed al Fine un Terremoto, op. 51 (Hob. III: 50-56). Versió per a piano sol, Hob. XX/1C (arr. de l’Introduzione, les 7 Sonates i de Il Terremoto d’autor desconegut, S. XVIII). Arr. de la Seconda Introduzione (Intermezzo) de Vincent Novello (1a audició de la versió)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): 12 Variationen über “Ah, vous dirai-je Maman” KV 265 (300e)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate A-dur KV331. III. Alla turca. Allegretto. 
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate F-dur KV 332
 WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate c-moll KV457
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Fantasie c-moll KV 475
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Klaviersonate nr. 8 c-moll, op. 13 “Pathétique”
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Klaviersonate op. 49, no. 2 (Allegro, ma non troppo – Tempo di minuetto)
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Bagatelle no. 25 WoO 59 “Für Elise”
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Impromptu op. 90, no. 4
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Fantasia impromptu op. 66
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Mazurka op. 68 no. 3
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Nocturn op. 9 no. 2
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Polonaise nº 1 op. 26, no. 1
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Prélude op. 28, no. 15
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Vals op. 34, no. 2
ROBERT SCHUMANN (1810-1856): Träumerei (nr. 7 de “Kinderszenen, op. 15”)
FRANZ LISZT (1811-1886): Angelus! Prière aux anges gardiens (de “Anneés de pèlerinage III”)
FRANZ LISZT (1811-1886): Consolació nº 3
FRANZ LISZT (1811-1886): Ave Maria (no. 2 d’ “Harmonies poètiques et religieuses”)
CÉSAR FRANCK (1822-1890): 1a peça de “L’Organiste 1: 7 Pièces en ut majeur et ut mineur”
EDVARD GRIEG (1843-1907): Peces líriques, 1er quadern, op. 12
EDVARD GRIEG (1843-1907): Melodi (“Melodia”; no. 3 del “2on Quadern de Peces líriques, op. 38”)
EDVARD GRIEG (1843-1907): Cançó de Solveigs (de “Peer Gynt”, suite no. 2, op. 55)
EDVARD GRIEG (1843-1907): Ave Maris Stella, EG 150 (arr. L. Schytte)
ISAAC ALBÉNIZ (1860-1909): Oriental op. 232, no. 2 (de “Cantos de España”)
IGNACY JAN PADEREWSKI (1860-1941): Mélodie (no. 3 de”Chants du voyageur op. 8″)
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918): Doctor gradus ad parnassum (peça I de “Children’s Corner, Petite suite pour piano”)
ERIK SATIE (1866-1925): 3ème Gnossiene
ENRIC GRANADOS (1867-1916): Danzas españolas no. 2 “Oriental” i no. 5 “Andaluza” (de “12 Danzas españolas”)
LLUÍS MILLET (1867-1941): Torrent avall – Esbós simfònic (de “Catalanesques”)
SCOTT JOPLIN (1868-1917): Bethena, a concert waltz
SERGEI RACHMANINOV (1873-1943): Preludi op. 3, no. 2 (“Les campanes de Moscú”)
GUSTAV HOLST (1874-1934): Venus (from “The planets”, op. 32)
MAURICE RAVEL (1875-1937): Pavane pour une infante défunte
MANUEL DE FALLA (1876-1946): Danza del fuego (d’ “El amor brujo”)
BÉLA BARTÓK (1881-1945): Sonatina per a piano. 1. Dudások (els gaiters) – 2. Medvetánc (dansa de l’os) – 3. (Finale).
 BÉLA BARTÓK (1881-1945): 2 Peces de Gyermekeknek (For children), Vol. I nos. 21 (“Allegro robusto”) & 40 (“Kanásztánc – dansa del porquer; Allegro vivace”).
BÉLA BARTÓK (1881-1945): Bagatel·la III (de “14 Bagatel·les per a piano, op. 6”)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Oriental girls (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): “Para tí” Tango (recuperació de la peça)
KAROL SZYMANOWSKI (1882-1937): Krakowiak (no. 2 de “4 Tance Polskie”)
ANTON WEBERN (1883-1945): Kinderstück
HEITOR VILLA-LOBOS (1887-1959): Choros 5 “Alma Brasileira”
ARTHUR HONEGGER (1892-1955): : Arioso de “Prelude, Arioso et fughette sur le nom de Bach”
FREDERIC MOMPOU (1893-1987): Secreto (d’ “Impressions íntimes”)
FREDERIC MOMPOU (1893-1987): Pájaro triste (d’ “Impressions íntimes”)
FREDERIC MOMPOU (1893-1987): Cançó i dansa no. 3
FREDERIC MOMPOU (1893-1897): 1a peça del 1er Quadern de “Música callada”
FREDERIC MOMPOU (1893-1897): 2 Peces de “Suburbis” (1916-1917): “El carrer, el guitarrista i el vell cavall” i “L’home de l’aristó”
PAUL HINDEMITH (1895-1963): Marsch
AARON COPLAND (1900-1990): Sentimental melody (slow dance)
VICTOR YOUNG (1900-1956; arr. RAMON CURRIÀ): Dalila (de la pel·lícula “Samson & Delilah”; recuperació de la peça)
HANS-ERICH APOSTEL (1901-1972): no. 5 de “Kubiniana, 10 Klavierstücke nach Zeichnungen von Alfred Kubin”, op. 13
FRANK CHURCHILL (1901-1942): Someday my prince will come (from “Snow white and the seven dwarfs”; arr. G. Bock)
JOAQUÍN RODRIGO (1901-1999): Concierto de Aranjuez: II. Adagio
ARAM KHACHATURIAN (1903-1978): 2 Peces de l’Àlbum per a infants, llibre 1 nos. 7 (“Invenció – Adagio del ballet “Gayaneh””) & 10 (“Tonada a la manera popular”).
ARAM KHACHATURIAN (1903-1978): Toccata
HAROLD ARLEN (1905-1986): Over the Rainbow (de “The Wizard of Oz”; arr. D. Coates)
DAVID RAKSIN (1912-2004): Laura (tema de la pel·lícula homònima)
JOHN CAGE (1912-1992): Ophelia
XAVIER MONTSALVATGE (1912-2002): El elefante (de “El arca de Noé”)
XAVIER MONTSALVATGE (1912-2002):     La pulga (de “El arca de Noé”)
WITOLD LUTOSLAWSKI (1913-1994): Bukoliki
WITOLD LUTOSLAWSKI (1913-1994): Ep, que vinc de Cracòvia (tema de la regió de Cracòvia, no. 2 de “Melodie ludowe. 12 łatwych utworów na fortepian”, melodies populars)
WITOLD LUTOSLAWSKI (1913-1994): El bosquet (dansa silèsia, no. 10 de “Melodie ludowe. 12 łatwych utworów na fortepian”, melodies populars)
ALBERTO GINASTERA (1916-1983): Danza de la moza donosa (no. 2 de “Danzas argentinas”, op. 2)
FRIEDRICH CERHA (n. 1926): 3 peces de “Klavierstücke für kinder oder solche, die es werden wollen” (“Tanz der Oma oder Wenn der Strawinsky das wüsste!!!”, “Reise auf den Balkan oder Müssen Hirten auf der Steppe beim Blasen auch zählen?” & “In dieser Welt muss man zornig werden oder Woher nehmen dir Erwachsenen ihre Gleichgültigkeit”)
MORTON FELDMAN (1926-1987): Nature Pieces for Piano: no. IV
ERROLL GARNER (1923-1977): Misty (arr. Dan Coates)
PIERRE BOULEZ (1925-2016): Notations Nos. IV “Rythmique”, VII “Hiératique” i X “Mécanique et très sec”
VINCE GUARALDI (1928-1976): Remembrance (de l’àlbum de GEORGE WINSTON “Linus & Lucy – The music of Vince Guaraldi”)
KARLHEINZ STOCKHAUSEN (1928-2007): Klavierstück III
PETER SCULTHORPE (n. 1929): Sea chant (no. 1 de “Two easy pieces”)
PETER SCULTHORPE (n. 1929): Koori dancing (no. V de “A little book of hours”)
FRIEDRICH GULDA (1930-2000): Play Piano Play nos. 5 & 9
FRIEDRICH GULDA (1930-2000): Aria
TORU TAKEMITSU (1930-1996): Piano pieces for children: 1) Breeze; 2) Clouds
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Theme from “Jaws”
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Theme from “Sabrina”
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Getting out the vote (de “Lincoln”)
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Princess’ Leia theme (de “Star Wars”)
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Rey’s theme (de “Star Wars VII: The force awakens”)
MICHEL LEGRAND (n. 1932): Noelle’s theme (de “The other side of midnight”; arr. D. Coates)
QUINCY JONES (n. 1933) & ROD TEMPERTON (1945-2016): Miss Celie’s blues (sister; de “The colour purple”; arr. Dan Coates)
PETER MAXWELL DAVIES (1934-2016): Farewell to Stromness (from “The Yellow Cake Revue”)
ARVO PÄRT (n. 1935): Für Alina
PHILIP GLASS (n. 1937): Etude for Piano nr. 3 (from “Book 1 of Etudes”)
ANGELO BADALAMENTI (n. 1937): Laura Palmer’s Theme (Love theme from “Twin Peaks”)
CHICK COREA (n. 1941): All love (de “Chick Corea Elektric Band”)
CHICK COREA (n. 1941): Children’s Songs nos. 9, 10, 16 & 18
CHICK COREA (n. 1941): Ballad for Anna (de “Piano improvisations, vol. I”)
CHICK COREA (n. 1941): Where have I loved you before (de “Where have I known you before”)
CHICK COREA (n. 1941): Where have I known you before (de “Where have I known you before”)
VANGELIS (n. 1943): Memories of Green (de “Blade Runner”)
VANGELIS (n. 1943): So Long Ago, So Clear (de “Heaven and Hell”)
VANGELIS (n. 1943): 5 Circles (de “Chariots of fire”)
VANGELIS (n. 1943): Antarctic echoes (d’ “Antarctica”)
VANGELIS (n. 1943): Deliverance (d’ “Antarctica”)
KARL JENKINS (n. 1944): Palladio
MICHAEL NYMAN (n. 1944): The Heart Asks Pleasure First (from “The Piano”)
MICHAEL NYMAN (n. 1944): If. Chatterbox Waltz. Candlefire. Goodbye Moortie. Why? The Schoolroom. (from “The Diary of Anne Franck”)
MICHAEL NYMAN (n. 1944): Franklyn (from “Wonderland”)
HOWARD SKEMPTON (n. 1947): Starlight. Lyric Study
HOWARD SKEMPTON (n. 1947): One for Martha. One for Molly
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): (Selected) Variations for piano on the theme of the Caprice 24 from Niccolò Paganini
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): I don’t know how lo love him (de “Jesus Christ Superstar”)
GABRIEL YARED (n. 1949): Nocturne (de “L’Amant”)
GABRIEL YARED (n. 1949): Camille (de “Camille Claudel”)
KEVIN VOLANS (n. 1949): Leaping dance 1.  (de “Progressively prickly piano pieces”)
KEVIN VOLANS (n. 1949): This is how it is (de “Progressively prickly piano pieces”)
RYUICHI SAKAMOTO (n. 1952): Merry Christmas Mr. Lawrence (de la pel·lícula homònima)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Stella del mattino. Inizio (de “I giorni”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Ombre. La linea scura. Le Onde (precedida de “Le Onde, Canzone popolare”, França, ca. 1500; arr. L. Einaudi). Passaggio. Questa Notte (de “Le Onde”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Password. Julia (d’ “Eden Roc”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Una Mattina. Leo. Nuvole Nere. Nuvole Bianche. Ancora (d’ “Una Mattina”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Nightbook. Indaco (de “Nightbook”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): In a Time Lapse. Newton’s Craddle (d’ “In a time Lapse”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Song for Gavin (d’ “Elements”)
LUDOVICO EINAUDI (n.1955): Elegy for the arctic. Drop – solo. Twice – solo. Elegy for the arctic – extended version (d’ “Extra elements”)
ELENA KATS-CHERNIN (n. 1957): Unsent Love Letters (a musical meditation for Erik Satie)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Fuga en sol menor (2008; supervisat pel compositor)
PERE SALICRÚ (n. 1959):  A Lídia (1983, rev. 2017; estrena)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Fuga sobre el tema principal de l’Art de la Fuga de J.S. Bach, “Fuga terrorífica” (estrena)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Variacions sobre el tema “The Last Supper” de “J.C. Superstar” de Lloyd Webber (obra d’encàrrec, estrena)
ALEXANDRE DESPLAT (n. 1961): Lilly’s theme (de “Harry Potter & the deathly hallows Part 2”)
CLINT MANSELL (n. 1963): A swan song (for Nina; de “Black swan”)
DARIO MARIANELLI (n. 1963): Mrs. Darcy (de “Pride & prejudice”). Precedit de:
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Klaviersonate nr. 32 c-moll op. 11 (Fragment del 2on moviment “Arietta. Adagio molto semplice e cantabile”)
ENRIC RIU (n. 1968): Estudis fàcils per a piano nos. 1, 7 & no. 8 “In memoriam A. Webern” (supervisat pel compositor)
ENRIC RIU (n. 1968): 1a de les “6 Peces per a piano, op. 1” (estrena)
JÓHANN JÓHANNSON (1969-2018): The dreams that stuff is made of (de la banda sonora de la pel·lícula “The theory of everything”, sobre la vida de Stephen Hawking)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Sonata per a piano no. 1 en do menor op. 2 (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Cançó breu op. 7 nº2 (de “3 Peces simples per a piano”; estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Passacaglia-blues op. 9, eventualment precedida d’un fragment del “Play Piano Play no. 10” de FRIEDRICH GULDA (1930-2000) (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 3er moviment de la Sonata per a piano no. 3, op. 10(estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Preludi per a piano op. 11 (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969):  ClavinoVariations op. 13 nº. 11 (“Song for MRC”) & nº. 13 (“Love music”; estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 2on Nocturn de la Sonata per a piano nº 4 “Lament”, op. 14 (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 4 Peces líriques per a piano op. 15, no. 3 (“Balada”; estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 7 Poemes d’en Guillem Viladot per a piano op. 16 (2013): 1er Poema, “Hem deixat Riella no. X” (1956); 2on Poema, “Suma d’instants 1a part: Persistència en la fase. Estiu no. 16” (1984); 3er Poema, “Suma d’instants 2a part: Prestigi. Tardor no. 12” (1984); 4rt Poema, “Xip-xip no. 47” (1987); 5è Poema, “Zona personal no. 6” (1996); 6è Poema, “Zona personal no. 21” (1996); 7è Poema, “Quadern de l’òbit no. 50” (1999) (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Suite per a piano, op. 17, nº 1 (“Little Vals for Howard Skempton”), nº 4 (“Per Ludovico Einaudi”) & nº 6 (“Petit Vals (Represa) per a Frederic Mompou”) (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 7 Bagatel·les per a piano op. 20 a la memòria de Béla Bartók (estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969):  Laura 50, op. 22 (estrena)
YANN TIERSEN (n. 1970): Comptine d’un autre eté: l’aprés-midi (d’ “Amélie”
YANN TIERSEN (n. 1970): Le Vals d’Amélie (d’ “Amélie”)
ANTONI TOLMOS (n. 1970): Sigh no more (de “Energy”)
CHILLY GONZALES (n. 1972): The tourist (de “Solo piano I – Notebook vol. 2”)
JOEP BEVING (n. 1976): Sleeping Lotus (de “Solipsism”)
YIRUMA (n. 1978): River flows in you
ABBA (BENNY ANDERSON; n. 1946) / BJÖRN ULVAEUS, n. 1945): Thank you for the music
ABBA /BENNY ANDERSON; n. 1946 / TIM RICE, n. 1944 / BJÖRN ULVAEUS, n. 1945): Someone else’s story (de “Chess”)
JERZY BAWOL (KROKE): Lullaby for Kamila (Love)
METALLICA: The Unforgiven (from “Metallica – The Black Album”; arr. D. Rodowicz & J. Nicholas)
AUTOR DESCONEGUT (arr. RAMON CURRIÀ, 1881-1961): Mazurka (estrena)
POPULAR CATALANA: El cant dels aucells (arr. L.G. Jordà) amb final improvisat (1a audició de la versió)
SPIRITUALS (arr. Peter Wolf): Deep River. Joshua fit the battle of Jerico. Sweet, sweet, charriot. Go down, Moses. Give me that old time religion. Nobody knows the trouble I’ve seen. Swing low, sweet chariot.
%d bloggers like this: