Repertori de cambra amb piano

Repertori de cambra amb piano

Aquestes són les peces de piano (també incloent piano elèctric i sintetitzador) que he anat interpretant en concerts que he anat interpretant en concerts de les sèries TECLES, POLÍMNIA i COL·LABORACIONS acompanyat d’altres instruments. Tenint en compte que algunes peces es poden fer amb piano o orgue, he seguit el criteri d’incloure-les una sola vegada, en principi amb l’instrument per al qual foren escrites. Per tant, les peces de cambra amb orgue no estan en aquesta pàgina.

Soprano i piano:

BARBARA STROZZI (1619-1677): Arietta “Amore è bandito”
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): An die Musik D 547
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Am See D 746
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Die Liebe hat gelogen D 751
VINCENZO BELLINI (1801-1835): Torna, vezzosa Fillide (de “15 Composizioni da Camera”)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901): Ave Maria (d’ “Otello”)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): O Salutaris Hostia CG124
FERMÍN MARÍA ÁLVAREZ (1833-1898; Arr. RAMON CURRIÀ?): Plegaria (Lo cant de l’ànima a la Verge; recuperació de la peça)
PIETRO MASCAGNI (1863-1945): Ave Maria (de “Cavalleria Rusticana”)
ENRIC MORERA (1865-1942): Clavell de balcó (de “Cançons de carrer”)
MAX REGER (1873-1916): Mariä Wiegenlied op. 76, no. 52
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Ave Maria (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): La escuela (no. 1 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): A l’ombra del lledoner
BENJAMIN BRITTEN (1913-1976): Johnny (de “Four cabaret songs”)

Mezzosoprano i piano:

ANTONIO VIVALDI (1678-1741): “Qui sedes at dexteram patris”, part IX del Gloria RV 589
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759): “Lascia ch’io Pianga” de “Rinaldo” HWV 7b
JAN DISMAS ZELENKA (1679-1745): “Gloria Patri I”, part no. 3 del Miserere en do menor (Salm 50) ZWV 57
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ave Maria
 RAMON CURRIÀ (1881-1961): Rosío “La Cortijera” (pasodoble; recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Canción de cuna (no. 3 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): L’hort
GEORGE GERSHWIN (1898-1937): Summer time (de “Porgy and Bess”)
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990): Somewhere (de “West side story”)

Contralt i piano:

RAMON CURRIÀ (1881-1961): La campana (no. 6 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)

Tenor i piano:

JOSEP RIBAS (1882-1934): Cançó d’en Blai (Rosó; de “Pel teu amor”)
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990): María (de “West Side Story”)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): Gethsemane (I only want to say; de “Jesus Christ Superstar”)

Violí i piano:

EUGÈNE YSAÿE (1858-1931): Paganini variations, op. posth. (arr. Jacques Ysaÿe)
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918): Le petit nègre
SCOTT JOPLIN (1868-1917): The Entertainer, a rag-time two step (1a audició de la versió)
OLIVIER MESSIAEN (1908-1992): Louange à l’Immortalité de Jésus (del “Quatour pour la fin du temps”)
ENNIO MORRICONE (n. 1928-2020): Gabriel’s oboe (de “The mission”; arr. Robert Longfield)
VANGELIS (n. 1943): La petite fille de la mer (d’ “L’apocalypse des animaux”; 1a audició de la versió)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): Heaven on their minds (de “Jesus Christ Superstar”; 1a audició de la versió)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): King Herod’s Song (de “Jesus Christ Superstar”; 1a audició de la versió)
ÒSCAR VILAPRINYÓ (n. 1987): Rosa (de “3 Flors per a la meva mare”; supervisat pel compositor)

Violoncel i piano:

EDWARD ELGAR (1857-1934): Salut d’amour, op. 12
ERNEST BLOCH (1880-1959): Prayer (no. 1 de “From Jewish life”)
ERNEST BLOCH (1880-1959): Nigun (improvisació; no. 2 de “Baal Shem. 3 Pictures of Chassidic life”, arr. J. Schuster)

Guitarra (o guitarra elèctrica) amb o sense veu i piano:

WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate KV331. III. Alla turca, Allegretto.
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Nocturn op. 9, no. 2
ERIK SATIE (1866-1925): 3ème Gnossienne
DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
PERE SALICRÚ (n. 1959): El Piano (1a audició de la versió)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Variacions flamenques (guitarra mediterrània) (a duo amb el compositor)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n.1969):  Passacaglia-Blues op. 9
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Sound Galaxy (ClavinoVariations op. 13/ 6; estrena)
METALLICA: Nothing Else Matters (from “The black album”)
MUSE: United States of Eurasia
PINK FLOYD: Comfortably Numb (from “The Wall”)
RADIOHEAD: My Iron Lung. No surprises
RADIOHEAD: No surprises
ZERO KELVIN: Welcome to Nowhere (1a audició de la versió)

Flauta i piano

CHICK COREA (n. 1941): Crystal silence (arr. Carles Bueno; 1a audició de la versió)

Clarinet i piano:

ALFONSO X EL SABIO (1221-1284): Cantigas en loor de Santa María: CSM 100, Santa Maria, Strela do dia (arr. J.L. Viladot; 1a audició de la versió)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ave Maria sobre el preludi BWV 846 de J.S. Bach (arr. Bernard Dewagtere)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): “Marxa fúnebre per a un titella”  (arr. Jordi Domènech i Eduard Mañé; 1a audició de la versió)
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918): Le petit nègre (arr. A. Périer)
PEDRO ITURRALDE (n. 1929): Memorias (Tríptico): Lisbõa-Casablanca-Alger-Retour.
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Hedwig’s theme (from Harry Potter & the sorcerer’s stone”)
HOWARD SHORE (n. 1946): In dreams (from “The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring”)
HOWARD SHORE (n. 1946) / FRAN WALSH (n. 1959) / ANNIE LENNOX (n. 1954): Into the West (from “The Lord of the Rings: The Return of the King”)
JAMES RAE (n. 1957): In Gear
JAMES RAE (n. 1957): The Guv’nor
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 3 Petites peces per a clarinet i piano per a la Mireia op. 18, nos 1 & 2 (“Barcarola”; estrena)

Bateria i piano:

CHICK COREA (n. 1941): Children’s Song no. 6

Piano i backing track (pre-enregistrat)

LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Night (d’ “Elements”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Elements (d’ “Elements”)

2 Pianos i piano a 4 mans:

MAURICE RAVEL (1875-1937): : Pavane de la Belle au bois dormant (no. I de “Ma mère l’Oye. 5 Pièces enfantines pour piano à 4 mains”)
MAX RICHTER (n. 1966): The twins (Prague)

3-4

Soprano, mezzosoprano i piano:

GIOACHINO ROSSINI (1792-1868): Dueto buffo di due gatti (compilació de passatges de l’òpera “Otello” atribuïda a ROBERT LUCAS DE PEARSALL (1795-1856))
JACQUES OFFENBACH (1819-1880): Barcarole (de “Les contes d’Hoffmann”, Acte II)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Canción de cuna a 2 voces (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): La revetlla de Sant Joan a 2 veus (recuperació de la peça)

Soprano, violí, clarinet baix i piano:

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Gott versorget alles Leben (Déu se’n cuida de tota vida, de la Cantata “Es wartet alles auf dich” BWV187)

GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759):  Süber Blumen Ambraflocken, HWV 204 (no. 3 de “9 Deutschen Arien”)

GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Meine Seele hort im Sehen, no. 6 HWV 207 (no. 6 de “9 Deutschen Arien”)

GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): In den angenehmen Büschen HWV 209 (no. 8 de “9 Deutschen Arien”)

GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Flammende Rose, Zierde der Erden HWV 210 (no. 9 de “9 Deutschen Arien”) 

Soprano, violí i piano:

GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): In der angenehmen Büschen HWV 209 (no. 8 de “9 Deutschen Arien”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Flammende Rose, Zierde der Erden HWV 210 (no. 9 de “9 Deutschen Arien”)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): L’Aula del Llorer (recuperació de la peça)

Soprano, piano a 4 mans:

 RAMON CURRIÀ (1881-1961): Manué García (pasodoble; recuperació de la peça)

Tenor, violí i piano:

 JOSEP RIBAS (1882-1934): Cançó d’en Blai (Rosó; de “Pel teu amor”)

Veu, guitarra i piano:

METALLICA: Nothing else matters (de “The black album”)
PROCOL HARUM (arr. PERE SALICRÚ): A whiter shade of pale (en català; 1a audició de la versió)

Rapsodes i piano:

JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 7 Poemes d’en Guillem Viladot per a piano, op. 16 (estrena)

Guitarra elèctrica, baix elèctric i piano:

DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
PROCOL HARUM: A whiter shade of pale (“Con su blanca palidez”)

Clarinet, violoncel i piano:

LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Trio für Klavier, Klarinette und Violoncello op. 11

Clarinet, bateria i piano:

JAMES RAE (n. 1957): In Gear
JAMES RAE (n. 1957): The Guv’nor

5-8

Saxo alt, saxo tenor, guitarra elèctrica, piano, bateria:

BEN BERNIE (1891-1943), MACEO PINKARD (1897-1962): Sweet Georgia Brown
HEINZ BOTH (1924-2010): Blues en Si b
PERE SALICRÚ (n. 1959): Blues en Do

Banda de rock (amb sintetitzador):

WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate KV331: III. Alla turca. Allegretto
MEL LEVENS (1914-2007): Cruella de Vil (from “101 Dalmatian”)
LOU REED (1942-2013): A Perfect Day
ERIC CLAPTON (n. 1945): Layla
DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
STING (n. 1951; THE POLICE): Roxanne
MATTHEW BELLAMY (n. 1978; MUSE): Starlight
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL: Have you ever seen the rain
DEEP PURPLE: Smoke on the water
EAGLES: Hotel California
PINK FLOYD: Wish you were here
RADIOHEAD: Street Spirit (Fade Out)
THE BEATLES: Oh! Darling

Clarinet, 2 flautes, corn anglès, saxo baríton i teclat:

JOHANN MELCHIOR MOLTER (1696-1765): Concert per a clarinet i orquestra no. 3 MWV 6/40 (arr. Ramon Folgado; 1a audició de la versió)
MANNING SHERWIN (1902-1974): A Nightingale Sang in Berkeley Square (arr. Ramon Folgado; 1a audició de la versió)

>8

Piano solista i orquestra de cambra:

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Konzert für Cembalo und Streicher f-moll BWV 1056

Cor amb o sense solistes vocals amb acompanyament de piano:

JOAN CEREROLS (1618-1680): Adoro te devote
RICARD LAMOTE DE GRIGNON (1899-1962): L’oració d’anar-se’n al llit

Cor amb o sense solistes vocals, conjunt instrumental o orquestra, piano:

JAN DISMAS ZELENKA (1679-1745): Miserere en do menor (Salm 50) ZWV 57
FRANCESCO DURANTE (1684-1755): Magnificat en si b major (abans atribuït erròniament a GIOVANNI BATTISTA PERGOLESI, 1710-1736)
JONATHAN ELKUS (n. 1931): Tom Sawyer. A musical play in 1 act and 7 scenes
%d bloggers like this: