Repertori de cambra amb piano
Aquestes són les peces de piano (també incloent piano elèctric i sintetitzador) que he anat interpretant en concerts de les sèries TECLES, POLÍMNIA i COL·LABORACIONS en companyia de veus i d’altres instruments. Tenint en compte que algunes peces es poden fer amb piano o orgue, he seguit el criteri d’incloure-les una sola vegada, en principi amb l’instrument per al qual foren escrites. Per tant, les peces de cambra amb orgue no estan en aquesta pàgina.
2
Soprano i piano:
GIULIO CACCINI (1551-1618): Ave Maria
CLAUDIO MONTERVEDI (1567-1643): Lamento della ninfa
BARBARA STROZZI (1619-1677): Arietta “Amore è bandito”
ANTONIO VIVALDI (1678-1741): Quia respexit (del Magnificat RV 611)
JAMES E. SPLIMAN (1680-1773): Allà en un pessebre
FRANCESCO DURANTE (1684-1755): Vergin, tutto amor
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Ombra mai fu (de “Xerxes”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Lascia ch’io pianga (de “Rinaldo” HWV 7)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): V’adoro, pupille, saette d’amore (de “Juli Cèsar”)
GEMINIANO GIACOMELLI (1692-1740) atribuïda a Antonio VIVALDI: Sposa, son disprezzata
GIOVANNI BATTISTA PERGOLESI (1710-1736): Se tu m’ami, se sospiri (arietta)
JOHN FRANCIS WADE (1711-1786; atr.): Adeste fideles
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Tu Virginum (del motet “Exsultate, jubilate” K165/158a)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen (ària de la reina de la nit de “Die Zauberflöte”)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Non, non
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): In uomini, in soldati (de “Così fan tutte”)
FRANZ VAXER GRUBER /1787-1863): Stille Nacht, heilige Nacht
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Nähe des Geliebten D 162
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Heidenröslein D 257
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): An die Musik D 547
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Am See D 746
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Die Liebe hat gelogen D 751
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): Ave Maria op. 52, D. 839
VINCENZO BELLINI (1801-1835): Torna, vezzosa Fillide (de “15 Composizioni da Camera”)
ADOLPHE ADAM (1803-1856): Minuit, chétiens!
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ah! Je veux vivre (de “Roméo et Juliette”)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901): Ave Maria (d’ “Otello”)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901): Addio del passato (de “La Traviata”)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901): Pace, pace, mio dio (de “La forza del destino”)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ave Maria (sobre el 1er preludi de J.S. Bach)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): O Salutaris Hostia CG124
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ô Dieu! Que de bijoux (ària de les joies de “Faust”)
CÉSAR FRANCK (1822-1890): La procession (lletra: C. Brizeux)
FERMÍN MARÍA ÁLVAREZ (1833-1898; Arr. RAMON CURRIÀ?): Plegaria (Lo cant de l’ànima a la Verge; recuperació de la peça)
ALMICARE PONCHIELLI (1834-1886): Suicidio! (de “La Gioconda”)
GEORGES BIZET (1838-1875): L’amour est un oiseau rebelle (Havanera de “Carmen”)
FEDERICO CHUECA (1846-1908) & JOAQUÍN VALVERDE (1846-1910): Tango de la Menegilda (de “La Gran Vía)GERÓNIMO GIMÉNEZ (1852-1923): La tarántula (de “La tempranica”)
GIACOMO PUCCINI (1858-1924): Un bel dì vedremo (de “Madama Butterfly”)
GIACOMO PUCCINI (1858-1924): Vissi d’arte (de “Tosca”)
GIACOMO PUCCINI (1858-1924): O mio babbino caro (de “Giani Schicchi”)
PIETRO MASCAGNI (1863-1945): Ave Maria (de “Cavalleria Rusticana”)
ENRIC MORERA (1865-1942): Clavell de balcó (de “Cançons de carrer”)
ENRIC MORERA (1865-1942): Estel del dematí (de “Cançons de carrer”)
LLUÍS MILLET (1867-1941): El rústec villancet
JOAN LAMOTE DE GRIGNON (1872-1949): Cançó de Maria
MAX REGER (1873-1916): Mariä Wiegenlied op. 76, no. 52
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Ave Maria (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): La escuela (no. 1 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ CAELLES (1881-1961): Tango “para tí” (recuperació de la peça)
JOSEP RIBAS (1882-1934): Cançó d’en Blai (Rosó; de “Pel teu amor”)
FREDERIC MOMPOU (1893-1987): Damunt de tu només les flors (de “Combat del somni”)
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): A l’ombra del lledoner
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): Romanç de Santa Llúcia
PABLO SOROZÁBAL (1897-1988): No corté más que una rosa (de “La del manojo de rosas”)
HAROLD ARLEN (1905-1986): Over the Rainbow (de “The Wizard of Oz”)
BENJAMIN BRITTEN (1913-1976): Johnny (de “Four cabaret songs”)
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990): Somewhere (de “West side story”)
LEONARD COHEN (1934-2016): Hallellujah
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): Memory (de “Cats”)
TRADICIONAL CATALANA: Fum, fum, fum!
TRADICIONAL CATALANA: El desembre congelat
TRADICIONAL CATALANA: El noi de la mare
TRADICIONAL CATALANA: El petit vailet
TRADICIONAL CATALANA: Les 12 van tocant
TRADICIONAL CATALANA: Sant Josep i la Mare de Déu
TRADICIONAL CASTELLANA: En la más fría noche
TRADICIONAL CASTELLANA: Los campanilleros
TRADICIONAL CASTELLANA: Los peces en el río
TRADICIONAL CASTELLANA: A la media noche
TRADICIONAL CASTELLANA: La noche se hace día
TRADICIONAL CASTELLANA: Gloria a Dios en las alturas
TRADICIONAL CASTELLANA: Campana sobre campana
TRADICIONAL FRANCESA: Les anges dans nos campagnes
TRADICIONAL (harm. Manel Oltra): El timbaler
Mezzosoprano i piano:
ANTONIO VIVALDI (1678-1741): “Qui sedes at dexteram patris”, part IX del Gloria RV 589
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759): “Lascia ch’io Pianga” de “Rinaldo” HWV 7b
JAN DISMAS ZELENKA (1679-1745): “Gloria Patri I”, part no. 3 del Miserere en do menor (Salm 50) ZWV 57
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): An die Musik D 547
FRANZ SCHUBERT (1797-1828): An den Mond D 296
ROBERT SCHUMANN (1810-1856): Die Lotosblume (de Myrthen, op. 25)
ROBERT SCHUMANN (1810-1856): Frauenliebe une Leben, op. 42, nos. I-III
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ave Maria
JOAN LAMOTE DE GRIGNON (1872-1949): Endreça (interpretat en presència del besnet del compositor)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Rosío “La Cortijera” (pasodoble; recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Canción de cuna (no. 3 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Campanar de Sant Llorenç (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Chamberilera soy (chotis; recuperació de la peça)
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): Cançó de passar cantant
EDUARD TOLDRÀ (1895-1962): L’hort
GEORGE GERSHWIN (1898-1937): Summer time (de “Porgy and Bess”)
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990): Somewhere (de “West side story”)
JOSEP GINÉ, pvre. (?-?): Sobre el pit (Cant eucarístic; recuperació de la peça)
Contralt i piano:
RAMON CURRIÀ (1881-1961): La campana (no. 6 de “Cantos Escolares”; recuperació de la peça)
Tenor i piano:
JOSEP RIBAS (1882-1934): Cançó d’en Blai (Rosó; de “Pel teu amor”)
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990): María (de “West Side Story”)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): Gethsemane (I only want to say; de “Jesus Christ Superstar”)
Violí i piano:
JUAN DEL ENCINA (1468-1529): Égloga (arr. RAMON CURRIÀ; recuperació de la peça)
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918): Le petit nègre
EUGÈNE YSAÿE (1858-1931): Paganini variations, op. posth. (arr. Jacques Ysaÿe)
SCOTT JOPLIN (1868-1917): The Entertainer, a rag-time two step (1a audició de la versió)
OLIVIER MESSIAEN (1908-1992): Louange à l’Immortalité de Jésus (del “Quatour pour la fin du temps”)
ENNIO MORRICONE (n. 1928-2020): Gabriel’s oboe (de “The mission”; arr. Robert Longfield)
VANGELIS (n. 1943): La petite fille de la mer (d’ “L’apocalypse des animaux”; 1a audició de la versió)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): Heaven on their minds (de “Jesus Christ Superstar”; 1a audició de la versió)
ANDREW LLOYD WEBBER (n. 1948): King Herod’s Song (de “Jesus Christ Superstar”; 1a audició de la versió)
ÒSCAR VILAPRINYÓ (n. 1987): Rosa (de “3 Flors per a la meva mare”; supervisat pel compositor)
Violoncel i piano:
EDWARD ELGAR (1857-1934): Salut d’amour, op. 12
ERNEST BLOCH (1880-1959): Prayer (no. 1 de “From Jewish life”)
ERNEST BLOCH (1880-1959): Nigun (improvisació; no. 2 de “Baal Shem. 3 Pictures of Chassidic life”, arr. J. Schuster)
Guitarra (o guitarra elèctrica) amb o sense veu i piano:
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate KV331. III. Alla turca, Allegretto.
FRÉDÉRIC CHOPIN (1810-1849): Nocturn op. 9, no. 2
ERIK SATIE (1866-1925): 3ème Gnossienne
DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
PERE SALICRÚ (n. 1959): El Piano (1a audició de la versió)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Variacions flamenques (guitarra mediterrània) (a duo amb el compositor)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Zambra (estrena de la versió, a duo amb el compositor)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Drets/derechos (estrena de la versió, a duo amb el compositor)
PERE SALICRÚ (n. 1959): Hijos de la tierra / fills de la terra (estrena de la versió, a duo amb el compositor)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n.1969): Passacaglia-Blues op. 9
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Sound Galaxy (ClavinoVariations op. 13/ 6; estrena)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Barcarola (arranjament de PERE SALICRÚ del meu op, 18 no. 2; estrena amb Pere Salicrú)
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): Cançó breu (arranjament de PERE SALICRÚ del meu op, 7 no. 2; estrena amb Pere Salicrú)
METALLICA: Nothing Else Matters (from “The black album”)
MUSE: United States of Eurasia
PINK FLOYD: Comfortably Numb (from “The Wall”)
RADIOHEAD: My Iron Lung. No surprises
RADIOHEAD: No surprises
THE EAGLES: Hotel California (arr. PERE SALICRÚ; 1a audició de la versió, a duo amb l’arranjador)
ZERO KELVIN: Welcome to Nowhere (1a audició de la versió)
Flauta i piano
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Rondeau & Badinerie de l’Ouverture (Suite per a orquestra No. 2 en si menor BWV 1067
GABRIEL FAURÉ (1845-1924): Pavana op. 50 (arr. Wolfgang Birtel)
CHICK COREA (1941-2021): Crystal silence (arr. Carles Bueno; 1a audició de la versió, a duo amb l’arranjador)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Wiener Sonatina no. 1 (arr. Ulrich Müller-Doppler & Peter Ludwig dels Divertiments per a vent KV 439b)
Clarinet i piano:
ALFONSO X EL SABIO (1221-1284): Cantigas en loor de Santa María: CSM 100, Santa Maria, Strela do dia (arr. J.L. Viladot; 1a audició de la versió)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): Ave Maria sobre el preludi BWV 846 de J.S. Bach (arr. Bernard Dewagtere)
CHARLES GOUNOD (1818-1893): “Marxa fúnebre per a un titella” (arr. Jordi Domènech i Eduard Mañé; 1a audició de la versió)
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918): Le petit nègre (arr. A. Périer)
PEDRO ITURRALDE (n. 1929): Memorias (Tríptico): Lisbõa-Casablanca-Alger-Retour.
JOHN WILLIAMS (n. 1932): Hedwig’s theme (from “Harry Potter & the sorcerer’s stone”)
HOWARD SHORE (n. 1946): In dreams (from “The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring”)
HOWARD SHORE (n. 1946) / FRAN WALSH (n. 1959) / ANNIE LENNOX (n. 1954): Into the West (from “The Lord of the Rings: The Return of the King”)
JAMES RAE (n. 1957): In Gear
JAMES RAE (n. 1957): The Guv’nor
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 3 Petites peces per a clarinet i piano per a la Mireia op. 18, nos 1 & 2 (“Barcarola”; estrena)
Bateria i piano:
CHICK COREA (1941-2021): Children’s Song no. 6
Piano i backing track (pre-enregistrat)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Night (d’ “Elements”)
LUDOVICO EINAUDI (n. 1955): Elements (d’ “Elements”)
2 Pianos i piano a 4 mans:
MAURICE RAVEL (1875-1937): : Pavane de la Belle au bois dormant (no. I de “Ma mère l’Oye. 5 Pièces enfantines pour piano à 4 mains”)
WITOLD LUTOSLAWSKI (1913-1994): An overheard tune
MAX RICHTER (n. 1966): The twins (Prague)
3
Soprano, mezzosoprano i piano:
GIOACHINO ROSSINI (1792-1868): Dueto buffo di due gatti (compilació de passatges de l’òpera “Otello” atribuïda a ROBERT LUCAS DE PEARSALL (1795-1856))
JACQUES OFFENBACH (1819-1880): Barcarole (de “Les contes d’Hoffmann”, Acte II)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Canción de cuna a 2 voces (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): La revetlla de Sant Joan a 2 veus (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Manué García (recuperació de la peça)
Soprano, violí i piano:
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): In der angenehmen Büschen HWV 209 (no. 8 de “9 Deutschen Arien”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Flammende Rose, Zierde der Erden HWV 210 (no. 9 de “9 Deutschen Arien”)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): L’Aula del Llorer (recuperació de la peça)
Mezzosoprano, violí i piano:
RAMON CURRIÀ (1881-1961): ¡Oh, París de mes amours! (vals; recuperació de la peça)
Soprano, piano a 4 mans:
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Manué García (pasodoble; recuperació de la peça)
Tenor, violí i piano:
JOSEP RIBAS (1882-1934): Cançó d’en Blai (Rosó; de “Pel teu amor”)
Veu, guitarra i piano:
METALLICA: Nothing else matters (de “The black album”)
PROCOL HARUM (arr. PERE SALICRÚ): A whiter shade of pale (en català; 1a audició de la versió, a duo amb l’arranjador)
Rapsodes i piano:
JOSEP LLUÍS VILADOT (n. 1969): 7 Poemes d’en Guillem Viladot per a piano, op. 16 (estrena)
Violí, violoncel i piano:
ROBERT SCHUMANN (1810-1856): Rêverie (Ensueño; arr. RAMON CURRIÀ; recuperació de la versió)
Guitarra elèctrica, baix elèctric i piano:
DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
PROCOL HARUM: A whiter shade of pale (“Con su blanca palidez”)
Clarinet, violoncel i piano:
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770-1827): Trio für Klavier, Klarinette und Violoncello op. 11
Clarinet, bateria i piano:
JAMES RAE (n. 1957): In Gear
JAMES RAE (n. 1957): The Guv’nor
4
Soprano, violí, violoncel i piano:
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Ave Maria (recuperació de la peça)
RAMON CURRIÀ (1881-1961): L’Aula del Llorer (recuperació de la peça)
Soprano, violí, clarinet baix i piano:
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Gott versorget alles Leben (Déu se’n cuida de tota vida, de la Cantata “Es wartet alles auf dich” BWV187)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Süber Blumen Ambraflocken, HWV 204 (no. 3 de “9 Deutschen Arien”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Meine Seele hort im Sehen, no. 6 HWV 207 (no. 6 de “9 Deutschen Arien”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): In den angenehmen Büschen HWV 209 (no. 8 de “9 Deutschen Arien”)
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759): Flammende Rose, Zierde der Erden HWV 210 (no. 9 de “9 Deutschen Arien”)
5-8
Soprano, mezzosoprano, violí, violoncel i piano:
RAMON CURRIÀ (1881-1961): Cántico para la Sagrada Comunión (con flecha ardiente (recuperació de la peça)
Saxo alt, saxo tenor, guitarra elèctrica, piano, bateria:
BEN BERNIE (1891-1943), MACEO PINKARD (1897-1962): Sweet Georgia Brown
HEINZ BOTH (1924-2010): Blues en Si b
PERE SALICRÚ (n. 1959): Blues en Do (supervisat pel compositor)
Banda de rock (amb sintetitzador):
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791): Klaviersonate KV331: III. Alla turca. Allegretto
MEL LEVENS (1914-2007): Cruella de Vil (from “101 Dalmatian”)
LOU REED (1942-2013): A Perfect Day
ERIC CLAPTON (n. 1945): Layla
DAVID BOWIE (1947-2016): Life on Mars?
STING (n. 1951; THE POLICE): Roxanne
MATTHEW BELLAMY (n. 1978; MUSE): Starlight
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL: Have you ever seen the rain
DEEP PURPLE: Smoke on the water
EAGLES: Hotel California
PINK FLOYD: Wish you were here
RADIOHEAD: Street Spirit (Fade Out)
THE BEATLES: Oh! Darling
Clarinet, 2 flautes, corn anglès, saxo baríton i teclat:
JOHANN MELCHIOR MOLTER (1696-1765): Concert per a clarinet i orquestra no. 3 MWV 6/40 (arr. Ramon Folgado; 1a audició de la versió)
MANNING SHERWIN (1902-1974): A Nightingale Sang in Berkeley Square (arr. Ramon Folgado; 1a audició de la versió)
>8
Piano solista i orquestra de cambra:
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Konzert für Cembalo und Streicher f-moll BWV 1056